Gemeente Amersfoort
Vragen
2003, nummer 11
Reg.nr. 10069116
__________________________________________________________________________________
VRAGEN door leden van de gemeenteraad gedaan overeenkomstig artikel 37 van het reglement van orde voor de vergaderingen van de gemeenteraad van Amersfoort en de daarop door burgemeester en wethouders gegeven antwoorden. (DAZ, nr. 992.409; ontvangen d.d. 17-1-2003).
__________________________________________________________________________________
Vragen van het raadslid J. van Wegen (BPA) inzake ICT platform Stadhuis.
Inleiding:
Van diverse zijden krijgt de BPA signalen dat het nieuwe ICT platform in het Stadhuis nog steeds niet goed functioneert. Ruim drie weken is er een nieuw ICT platform geïnstalleerd echter nog dagelijks :
- Worden er Burgers weggestuurd bij de afd: Paspoorten en Rijbewijzen omdat er niet gewerkt kan worden.
- Kan de Griffie niet naar behoren werken, Commissie en Raadsvergadering dreigen daarom in gevaar te komen.
- Is de Bevolkingsadministratie niet 7 dagen per week, 24 uur per dag toegankelijk wat in Noodsituaties wellicht vervelende gevolgen kan hebben.
- De div. Nood scenario's en Nood plannen ( treinrampen enz. ) staan in Amersfoort ook op het ICT platform, ook deze zaak verdient onze aandacht.
- De informatieplicht met het Raad Informatie Systeem ( RIS ) richting onze Burgers komt in gevaar.
Vragen:
- Is het College bekend met bovenstaande ICT platform problematiek ?
- Kan het College de BPA een overzicht geven van de laatste 16 kalenderdagen, vanaf 1 januari 2003 tot en met 16 januari 2003 en daarbij per kalenderdag de beschikbaarheid en onbeschikbaarheid van het volledige ICT platform vermelden ?
- Wil het College een toekomst senario aangeven voor wat betreft de reeds genomen stappen en de nog te nemen stappen met betrekking tot het nieuwe ICT platform en haar beschikbaarheid ?
- Wil het College deze vragen beantwoorden met dezelfde snelheid als de eerste BPA vragen over de afd. DAZ ?
Gemeente Amersfoort
__________________________________________________________________________________
ANTWOORD van burgemeester en wethouders (verzonden d.d. .. 2003).
__________________________________________________________________________________
- Bij de implementatie van de nieuwe ICT infrastructuur hebben zich onverwachte problemen voorgedaan. De door u beschreven omvang en gevolgen daarvan zijn echter onjuist.
- De performance was in de afgelopen periode per applicatie verschillend. Uitval van het volledige ICT platform heeft zich niet voorgedaan.
- Specialisten van de leverancier zorgen samen met onze eigen medewerkers voor snelle oplossing van storingen. Tevens zijn en worden er maatregelen getroffen ter verbetering van de performance. De positieve resultaten hiervan zijn inmiddels merkbaar.
- Wij streven er naar alle vragen binnen de gestelde termijn te beantwoorden.
|